Poland presentation

środa, 30 października 2013
Wczoraj odbyło się pierwsze wydarzenie z serii "Countries presentations". Był to dzień Polski, Czech i Finlandii. Jak wspominałem w poprzednim wpisie, troszkę czasu zajęło mi przygotowanie się do niej. Powód jest prosty - jestem jedynym Polakiem tutaj :)

Oto co przygotowałem. Na początek zmontowany przeze mnie film prezentujący piękno Ojczyzny:

Potem przygotowałem krótką prezentację. Opisałem, co to bigos (i pokazałem jak wygląda) oraz przedstawiłem kilka faktów o Krówkach, którymi częstowałem gości. Wyprodukowane w Rosji, ale smakiem nie odbiegały od krajowych. Poszedłem tu na łatwiznę, ale brakowało zasobów ludzkich i sprzętów kuchennych.
fot. Екатерина Зорина
Na koniec opowiedziałem o naszym pięknym najtrudniejszym [1] do nauczenia się języku. Między innymi przedstawiłem:
  • typowo polskie litery: ą, ę, ć, ś, ź, ż, ń, ł oraz głoski (tak to się nazywa?) sz, cz, rz, szcz, które są niemalże niemożliwe do wymówienia przez nie-polaków;
  • językołamacze, w tym ten najbardziej znany: W Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie i Szczebrzeszyn z tego słynie.
  • co jest skomplikowanego, czyli: wymowa, 3 rodzaje (męski, żeński, nijaki), 7 przypadków, aspekt czasownika;
  • oraz te łatwiejsze kawałki: jeden czas przeszły, akcent (zazwyczaj) na przedostatnią sylabę, wymowa spółgłosek bardzo podobna do angielskiego;
  • bardzo prawdopodobne pomyłki powodujące zakłopotanie.
Ciekawostką jest, że z tych trzech krajów nie ma tu żadnej dziewczyny. Także wszystko przygotowywali faceci :D Czeska prezentacja była najdłuższa i w całości opierała się o to, co dla nich najważniejsze, czyli piwo. Do jedzenia chłopaki przygotowali cały stół kanapek, ciacho oraz zupę kartoflaną z grzybami. Santtu (mój współlokator) z Finlandii z kolei upiekł tradycyjne fińskie ciasto, a w filmiku zaprezentował to, z czego chlubią się Finowie. Było m.in. o saunie, zorzy polarnej i hokeju.

6 komentarze :

  1. Twoja prezentacja - filmik jest ekstra. Jestem pełna podziwu dla umiejętności facetów, którzy przygotowali jedzonko. Mam nadzieję, że wszystko smakowało. Jedno pytanko: Dla kogo to przygotowujecie i gdzie to prezentujecie? ELA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że smakowało. Wszystko zniknęło :)
      Dla kogo? Dla siebie. Jak już wspominałem (chyba) jest tu wielu studentów zagranicznych. Skupia nas "Buddy Building Club". I w zasadzie to dla członków tego klubu. Są to Rosjanie, którzy organizują dla nas różne wydarzenia i oczywiście studenci z całego świata studiujący tutaj. Chodzi o to, żeby się nie zanudzić czy nie zapić na śmierć. A przy okazji poznać się lepiej :)
      Gdzie? To wydarzenie akurat było w barze Yorsh. Bar był też otwarty dla innych ludzi, ale dzień taki, że raczej tylko my tam byliśmy. Plusem jest, że dostępny jest rzutnik, sprzęt audio, miejsce do tańca i bar (każdy zamawia co chce).

      Usuń
  2. Filmik- rewelacja! :D przepiękne zdjęcia i tańczący żołnierze! :P Jestem ciekawa jak prezentacja podobała się Twoim słuchaczom :)
    Pozdrawiam serdecznie! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prezentacja podobała się bardzo. Piosenka Papaya u nas jest prawie nieznana, ale na Filipinach była przebojem kilka lat temu. Nawet próbowano nazwać ją "nową Macareną".

      Usuń
  3. Dobrze, dobrze! Widzę, że podołałeś:)
    Trochę smutno, ze jesteś jedynym Polakiem.
    Ściskam!
    Aga

    OdpowiedzUsuń
  4. Michał na prawdę super prezentacja. Śliczne zdjęcia. Z przyjemnością oglądałam i doszłam do wniosku, że nie doceniamy co mamy, bo Polska to przepiękny kraj.
    Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę powodzenia :-)
    Kasia I.

    OdpowiedzUsuń

Popular Posts

Krótko :)

 

Tagi

Wydarzenia (12) Tomsk (9) Podróż do Tomska (8) życie (7) Bajkał (5) Wideo (5) Jedzenie (4) Rosja (4) Zima (4) transport (4) minusy (3) Kościół (2) Rowery (2) TPU (2) noc (2) pieniądze (2) Ałtaj (1) C++ (1) Ferie 2014 (1) Kapusta (1) Linux (1) Mecz (1) Podróż (1) Soczi 2014 (1) Sprzedam (1) akademik (1) błoto (1) edukacja (1) sport (1) święta (1)

Info

Aktualnie przebywam w Tomsku na wymianie międzyuczelnianej. Z tego powodu większość świeżych wpisów dotyczy wszystkiego, co związane jest z moim pobytem na Syberii.