Bajkowy dzień nad Bajkałem

niedziela, 29 września 2013

Widok z łóżka po przebudzeniu. Nocleg warty swojej ceny.
A to dopiero początek. Na fotce widać jeszcze mgłę unoszącą się nad jeziorem i wyłaniające się z niej szczyty gór Chamar-Daban. Wcześnie rano po śniadaniu, czyli ok. 11:00 wyszliśmy nad morze. Cóż tu dużo mówić. Popatrzcie po prostu.


Mieliśmy pomysł, żeby polecieć (popłynąć?) i wrócić wodolotem do wsi Болше Коты, niestety ten rejs został odwołany. Kolejna wizyta w informacji turystycznej i zmiana planów. Idziemy do obserwatorium astrofizycznego położonego na wzgórzu niedaleko wioski. Wydawało się, że jest bliżej, a wchodziliśmy tam prawie 2 godziny.

Było warto:
"Źródło" Angary od góry



Listvyanka jest niedużą wioską, położona na samiutkim brzegu jeziora:

Jedyna droga dojazdowa do wioski
Życie codzienne wioski:

Wiercenie studni
Wędzenie ryb na sprzedaż
Szkoła w Listvyance
Już rano postanowiłem, że wejdę do Bajkału. Przynajmniej po kolana. W drodze powrotnej jednak zmieniłem decyzję. Było tak ciepło, że zanurzyłem się cały w wodach Bajkału.

Według źródeł internetowych woda mogła mieć ok 12-14 stopni. Jednak kamienie na plaży rozgrzały się dość mocno przez cały dzień, dzięki czemu po wyjściu z wody nie odczuwałem zimna. Uczucie niesamowite - nawet Rosjanie uważają mnie za szaleńca :D
Tak skończył się ten piękny dzień. Przed pójściem spać zrobiłem jeszcze kilka fotek nocnych. Oto efekty:
 Te białe kropki, to Kutry rybackie na jeziorze. Poniżej chatka naszego sąsiada.
Tak oto zakończył się ten niesamowity i obfitujący w zapierające dech w piersiach widoki dzień.

2 komentarze :

  1. Widzę,że wrażeń Ci nie brakuje. Z tą kąpielą to przesadziłeś, ale zapewne będziesz to długo pamiętał. Muszę Cię pochwalić za zdjęcia. Są dobre :) ELA

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak to przesadziłem? Nigdy nie przesadzam. Roślin. Ciepło było, to czemu nie. Zdjęcia też mi się podobają.

    OdpowiedzUsuń

Popular Posts

Krótko :)

 

Tagi

Wydarzenia (12) Tomsk (9) Podróż do Tomska (8) życie (7) Bajkał (5) Wideo (5) Jedzenie (4) Rosja (4) Zima (4) transport (4) minusy (3) Kościół (2) Rowery (2) TPU (2) noc (2) pieniądze (2) Ałtaj (1) C++ (1) Ferie 2014 (1) Kapusta (1) Linux (1) Mecz (1) Podróż (1) Soczi 2014 (1) Sprzedam (1) akademik (1) błoto (1) edukacja (1) sport (1) święta (1)

Info

Aktualnie przebywam w Tomsku na wymianie międzyuczelnianej. Z tego powodu większość świeżych wpisów dotyczy wszystkiego, co związane jest z moim pobytem na Syberii.