Podróż z Ziemi Polskiej na daleką Syberię

czwartek, 5 września 2013
Dzisiaj podsumowanie podróży.Trasę miałem dość skomplikowaną, bo aż z 3 przesiadkami. Kolejne etapy mojej podróży to:
  1. Opole - Warszawa (kolej: Przewozy Regionalne; miejsce siedzące w przedziale 8-osobowym),
  2. Warszawa - Ryga (autokar: ecoLines; miejsce przy przejściu), 
  3. Ryga - Moskwa (kolej: RŻD; miejsce siedzące w wagonie "obszczyj"),
  4. Moskwa - Tomsk (kolej: RŻD; miejsce leżące w wagonie typu "plackarta").
Wszystkie 4 bilety.
Dlaczego taki wybór, a nie np. samolot? Powodów jest kilka:
  • Jednym z moich marzeń była podróż koleją transsyberyjską. Tym sposobem udało się je zrealizować. I nie zawiodłem się!
  • Uwielbiam podróż pociągiem, jest to dla mnie najbardziej komfortowy środek transportu.
  • Samolot był droższy. Gdybym kupił odpowiednio wcześniej (z 2 miesiące), to i tak różnica kilku stówek była.
  • Mogłem jechać z jedną przesiadką (tylko w Moskwie), bo jest pociąg z Pragi do Moskwy i zatrzymuje się nawet w Raciborzu, więc całkiem niedaleko. Problem z tą opcją jest taki, że wymagał załatwienia białoruskiej wizy tranzytowej (a to znów wiąże się z kosztami).
Ostatecznie, opcja którą wybrałem była najtańsza. Niedogodności w postaci przesiadek nie były zbyt dokuczliwe. W każdym z miast można było zostawić duży plecak w przechowalni bagażu i z małym wyruszyć na podbój miasta.
Przesiadki miałem tak zaplanowane, że nawet w przypadku opóźnienia była duża szansa na spięcie wszystkiego i pomyślne dotarcie do celu. W Warszawie i Rydze miałem po ~5h czasu, a w Moskwie ponad 13 godzin. 

Statystyki podróży:
Całkowity czas podróży (Opole - Tomsk): 4 dni 16 godzin 55 minut
Dystans w linii prostej: 4306 km
Dystans przez Rygę i Moskwę:  ~5600 km
Przebyte strefy czasowe: 5

P.S. Wczoraj byłem na spacerze po Tomsku, i oto jeden z bilbordów:
i co? Teraz wyrzucam sobie, że was słuchałem i nie zabrałem krótkich spodenek. Dla jasności - dzisiaj było niewiele chłodniej.
P.S.2. Chcielibyście coś wiedzieć? Piszcie na maila (na pewno znacie) lub w komentarzach.

2 komentarze :

  1. Ha ha ha na Syberi lato to lato- super upały, nie tak jak u nas duszno gorąco. Tam pogoda zdecydowanoa.
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, racja. Studenci którzy przyjechali na szkołę letnią rosyjskiego w sierpniu mówili, że było bardzo gorąco. A to już wczesna jesień - początek września.

      Usuń

Popular Posts

Krótko :)

 

Tagi

Wydarzenia (12) Tomsk (9) Podróż do Tomska (8) życie (7) Bajkał (5) Wideo (5) Jedzenie (4) Rosja (4) Zima (4) transport (4) minusy (3) Kościół (2) Rowery (2) TPU (2) noc (2) pieniądze (2) Ałtaj (1) C++ (1) Ferie 2014 (1) Kapusta (1) Linux (1) Mecz (1) Podróż (1) Soczi 2014 (1) Sprzedam (1) akademik (1) błoto (1) edukacja (1) sport (1) święta (1)

Info

Aktualnie przebywam w Tomsku na wymianie międzyuczelnianej. Z tego powodu większość świeżych wpisów dotyczy wszystkiego, co związane jest z moim pobytem na Syberii.