Uczelnia

poniedziałek, 16 września 2013
W mieście znajduje się sześć uczelni wyższych:
  • Tomski Uniwersytet Politechniczny
  • Państwowy Uniwersytet w Tomsku
  • Syberyjski Uniwersytet Medyczny
  • Tomski Uniwersytet Systemów Sterowania i Radiotechniki
  • Tomski Uniwersytet Pedagogiczny
  • Tomski Uniwersytet Architektury i Budownictwa
Nazwy polskie to moje tłumaczenie, ale ogólnie oddają kierunek kształcenia na każdej z tych uczelni. Ja oczywiście jestem na Tomskim Uniwersytecie Politechnicznym (zwanym dalej Politechniką Tomską tudzież TPU). Studiuje tu ponad 22000 młodych ludzi, z czego około 12% przyjechało z zagranicy.
Główny budynek TPU.

Jeszcze w Polsce, dosyć długo przed wyjazdem musiałem wybrać przedmioty, które chciałbym tu zaliczyć. Ostatecznie zdecydowałem się na: Mechatronics, Parallel Programming, Internet & Web Design oraz Intelligent Sensors.
Po przyjeździe tutaj i otrzymaniu planu lekcji dowiedziałem się, że do tych 4 przedmiotów dojdzie jeszcze język rosyjski. Wyszło z tego w sumie 13 lekcji w tygodniu, przy czym jedna lekcja to półtorej godziny zegarowej. Dla zainteresowanych, mój plan lekcji dostępny jest on-line. Zajęcia mam w 3 budynkach, do najbliższego idę ok 12min, a przejście z akademika do tego najbardziej oddalonego (budynek 10) zajmuje ok 20-25 minut.
Budynek nr 10. Najbardziej oddalony od akademika.
Lekcje powinny odbywać się w języku angielskim (i zazwyczaj tak jest), aczkolwiek prowadzący Internet & Web Design zna (komunikatywnie) polski i czasem próbuje mówić coś w tym języku (na tych zajęciach jestem jedynym studentem). Wykładowca Mechatroniki z kolei był kilka lat temu na PWr semestr lub dłużej (nie pamiętam dokładnie) i chciał nawet prowadzić wykład po polsku, ale na przedmiot zapisany jest jeszcze kolega z Francji, który po polsku niestety nie rozumie.
Budynek numer 19. Tutaj mam lekcje rosyjskiego.
Zajęcia z rosyjskiego są dość ciekawe (5 lekcji, czyli 7,5h / tydzień). Do ubiegłego poniedziałku można było zmieniać grupy, teraz już wszystko się ustabilizowało. Moja grupa liczy 7 osób. W tym 0 (słowni: zero) dziewczyn. Są studenci z Niemiec, Francji, Meksyku i Polski (ja). Prowadząca nie mówi i nie rozumie angielskiego, tylko po francusku trochę, więc zdarza się, że francuzom wyjaśnia znaczenie, a oni reszcie przekazują po angielsku :) Takie przypadki jednak nie są częste i zazwyczaj wyjaśnienia otrzymujemy po rosyjsku. Atmosfera lajtowa, nie ma podręczników.
To by było z grubsza tyle, jeśli chodzi o zajęcia.
P.S. Prawdopodobnie od jutra przez jakiś czas będę miał problemy z dostępem do sieci, więc nie wiem, kiedy pojawi się kolejny wpis.

2 komentarze :

  1. Witam. Budynki uniwersyteckie wyglądają bardzo ładnie, mam nadzieję, że w środku jest podobnie. Zaskoczyłeś mnie ilością studentów, a szczególnie te 12% zagranicznych. Widać jednak, że dziewczyny nie mają tak genialnych pomysłów :)
    Powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziewczyny też są, tylko w innych grupach. Ale wydaje mi się, że z zagranicy przyjechało jednak więcej chłopaków :)

      Usuń

Popular Posts

Krótko :)

 

Tagi

Wydarzenia (12) Tomsk (9) Podróż do Tomska (8) życie (7) Bajkał (5) Wideo (5) Jedzenie (4) Rosja (4) Zima (4) transport (4) minusy (3) Kościół (2) Rowery (2) TPU (2) noc (2) pieniądze (2) Ałtaj (1) C++ (1) Ferie 2014 (1) Kapusta (1) Linux (1) Mecz (1) Podróż (1) Soczi 2014 (1) Sprzedam (1) akademik (1) błoto (1) edukacja (1) sport (1) święta (1)

Info

Aktualnie przebywam w Tomsku na wymianie międzyuczelnianej. Z tego powodu większość świeżych wpisów dotyczy wszystkiego, co związane jest z moim pobytem na Syberii.