Wróciłem do świata żywych!

poniedziałek, 23 września 2013
Świata wirtualnego oczywiście. Przez tydzień totalnie nie miałem dostępu do Internetu, nawet kontakt telefoniczny miałem utrudniony. Ciekawe czy się domyślacie, co się stało. Jeśli nie, to:
przez ostatnie siedem dni przemieściłem się o dwie strefy czasowe na wschód i z powrotem. Byłem nad morzem. Morzem Syberii, czyli Bajkałem.
Озеро Байкал to największy zbiornik wody pitnej na naszej planecie, zawiera jej ok 20%. Jego długość jest niewiele mniejsza niż dystans z południa na północ Polski, szerokość to 'tylko' 80 km. Wyobraź sobie też, że można by w nim zanurzyć Śnieżkę. Dla mnie jednak najbardziej zaskakującym faktem jest to, że z tego tak ogromnego jeziora wypływa tylko jedna rzeka - Angara. Pozostałe rzeki (nawet te najmniejsze) są dopływami Bajkału.
Tak, na horyzoncie widać góry. Ponad chmurami (lub mgłą). Efekt jest niesamowity. Drugi brzeg na maksymalnym zoomie:
Gdyby na południowym wybrzeżu nie było tak wysokich gór, to można by poczuć się jak nad morzem (efekt zakrzywienia Ziemi). Ale one tam są. I czekają na zdobycie.
 Woda jest idealnie czysta, można bez najmniejszych problemów pić prosto z jeziora.


 Jest i nasz team w punkcie widokowym. Od lewej: Daniel (Meksyk), Alisa (Niemcy), Lina (Niemcy), Ja - Michał (Polska), Mona (Niemcy) i Alexis (Francja).
Więcej o naszej wyprawie napiszę w kolejnych dniach.

4 komentarze :

  1. Widoki-tylko pozazdrościć:) Wody się napiłeś? (oczywiście z jeziora). Pozdrawiam. ELA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że piłem. Zimna. A w smaku jak mineralka. Nad Bajkałem nie warto kupować (i nosić ze sobą) wody. Ta w sklepie w butelkach też jest z Bajkału :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Napisać potrafisz. Mówienie jeszcze musisz poprawić ;)

      Usuń

Popular Posts

Krótko :)

 

Tagi

Wydarzenia (12) Tomsk (9) Podróż do Tomska (8) życie (7) Bajkał (5) Wideo (5) Jedzenie (4) Rosja (4) Zima (4) transport (4) minusy (3) Kościół (2) Rowery (2) TPU (2) noc (2) pieniądze (2) Ałtaj (1) C++ (1) Ferie 2014 (1) Kapusta (1) Linux (1) Mecz (1) Podróż (1) Soczi 2014 (1) Sprzedam (1) akademik (1) błoto (1) edukacja (1) sport (1) święta (1)

Info

Aktualnie przebywam w Tomsku na wymianie międzyuczelnianej. Z tego powodu większość świeżych wpisów dotyczy wszystkiego, co związane jest z moim pobytem na Syberii.