Derby stolicy

sobota, 30 listopada 2013
Tydzień temu standardowo - surfuję sobie po sieci, odpalam kolejny filmik na youtube, a u góry wita mnie pasek zachęcający do obejrzenia w jakości HD (!) na żywo derbów Moskwy.

U góry rzeczona informacja o meczu na żywo. Youtube.ru, informacja o meczu po rosyjsku, ale interfejs po polsku :)
Wiem, że Youtube transmituje różne wydarzenia na żywo, np. koncert zespołu Coldplay. Ale mecz ligi rosyjskiej?! Byłem w ogromnym szoku. 

Jak widać na powyższym zrzucie ekranu - dostępne jest 6 kamer. Pierwsza to transmisja "oficjalna". Pozostałe - np. zza bramek czy innych lokalizacji dookoła boiska. Fajnie, że dostępna była nawet jakość FullHD. Niestety moje łącze w porze wieczornej nie pozwalało cieszyć się obrazem w najwyższej rozdzielczości.

Coś nietypowego spostrzegłem w czasie meczu. Zrzutów ekranu akurat nie mam, ale kibice odpalali na trybunach race. Nie zauważyłem podczas transmisji jakichkolwiek interwencji ochrony czy policji. A przypominam, że są to kluby z tego samego miasta znajdujące się w czołówce tabeli ligowej.

Popatrzcie teraz na koszulki obu drużyn:

I co? Wróć i popatrz na sponsorów:
ЦСКА - РОССЕТИ ("Rosseti" przedsiębiorstwo zajmujące się dystrybucją energii elektrycznej) oraz HYUNDAI.
Спартак - ЛУКОЙЛ ("Łukoil" przemysł petrochemiczny) oraz KIA.
...czyli dla każdej z drużyn rosyjski potentat branży energetycznej, oraz producenci samochodów z Korei Południowej. Interesujący zbieg okoliczności.

Zastanawiam się tylko z jakiej okazji ten mecz transmitowany był w sieci za darmo i legalnie (!). Spotkaliście się z transmisją live czegoś "polskiego" na Youtube?

Trochę z innej perspektywy - pojedynczego kibica. Wydaje mi się, że trochę ciężko oglądać mecz z pustymi rękoma. Zauważyłem u ludzi różne przedmioty: piwo, chipsy, Coca-Cola, a na stadionie nierzadko szalik ulubionej drużyny.
Wybrałem opcję jeszcze inną. Degustowałem się Snickersem z migdałami (seria limitowana). Polecam - Michał Richter.

Dla formalności dodam, że mecz zakończył się wynikiem 1:0 dla ЦСКА.

0 komentarze :

Prześlij komentarz

Popular Posts

Krótko :)

 

Tagi

Wydarzenia (12) Tomsk (9) Podróż do Tomska (8) życie (7) Bajkał (5) Wideo (5) Jedzenie (4) Rosja (4) Zima (4) transport (4) minusy (3) Kościół (2) Rowery (2) TPU (2) noc (2) pieniądze (2) Ałtaj (1) C++ (1) Ferie 2014 (1) Kapusta (1) Linux (1) Mecz (1) Podróż (1) Soczi 2014 (1) Sprzedam (1) akademik (1) błoto (1) edukacja (1) sport (1) święta (1)

Info

Aktualnie przebywam w Tomsku na wymianie międzyuczelnianej. Z tego powodu większość świeżych wpisów dotyczy wszystkiego, co związane jest z moim pobytem na Syberii.