W jakich warunkach przyszło mi się kształcić

piątek, 3 stycznia 2014
Semestr ukończyłem 27. grudnia zdając egzamin ustny z języka rosyjskiego. Z ocenami отлично (czyli doskonale) od góry do dołu. Przedstawiam warunki, w jakich przyszło mi zdobywać wiedzę. To znaczy, że dzisiaj dużo zdjęć.

Главной корпус ТПУ (Główny budynek Politechniki)
 Drzwi wejściowe - z litego drewna, bardzo ciężkie.

Hol na parterze. Co ciekawe, w prawie każdym budynku uczelnianym jest bankomat i automaty do płatności (za internet, doładowania telefonu itd.).

Korytarz. Budynek stary, więc korytarze jeszcze bardzo wysokie.

I drugi budynek - кибернетический центр (centrum cybernetyczne). Wewnątrz daje radę. Z zewnątrz - lepiej zdjęcia nie wrzucam nawet.
Zdjęcie tytułowe też z tego budynku.

Kolejny budynek - numer 10. Fotka od zewnątrz już na blogu pojawiła się.



I ostatni z budynków - numer 19. W nim miałem tylko zajęcia z języka rosyjskiego.

Zapomniałem sfotografować salę do języków, ale mogę opisać. Pomieszczenia są małe, na środku jeden duży stół z krzesłami na ok. 10 osób. Na wyposażeniu zazwyczaj komputer i/lub duży telewizor na ścianie oraz tablica na markery.

Kilka uwag na koniec:
  • komputery w większości dosyć nowe;
  • wszędzie system Windows (spotkałem wersje od XP do 7);
  • Linux był tylko na klastrze obliczeniowym;
  • Mają tu jakieś niewyobrażalne problemy z zaprojektowaniem i wykonaniem normalnych schodów. Popatrzcie na poniższe fotki:
Ostatni stopień ma tylko kilka centymetrów.

Pierwszy stopień jest niższy niż kolejne.

Szósty stopień od dołu i ostatni jest "dłuższy" ("głębszy"?) niż pozostałe.

Nie były to jedyne przypadki nieprawidłowo wykonanych schodów. Przez całe 4 miesiące prawie za każdym razem potykałem się w tych miejscach. Aż dziwne, że nic mi się nie stało.

4 komentarze :

  1. Tylko na twe życie schody czyhały? Czy inni też mieli te same problemy?:)
    Można by zrealizować film pod tytułem: "Zabójcze schody" a potem kontynuację: "Zabójcze schody - mroczna tajemnica" i prequel: "Mroczne schody - historia choroby" - już wkrótce w Twoim kinie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, czy innym też te schody chciały zabić. Nie pytałem. Ale wiem, że Rosjanom sprawia ogromne problemy poprawne wykonanie schodów. Podczas mojej podróży z której właśnie wróciłem, miałem okazję być w pewnym nowo wybudowanym budynku. Tam też pojawił się taki ostatni kilku-centymetrowy stopień!

      Usuń
  2. Zastanawiam się kto widnieje na tych zdjęciach rozwieszonych w dłuuugim rzędzie na korytarzu (zdj. 4. od góry)? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcześniej nie zwróciłem na to uwagi, ale wczoraj specjalnie poszedłem i poczytałem. Można tam znaleźć: Bohaterów Pracy Socjalistycznej, Laureatów Nagrody Państwowej ZSRR, naukowców, konstruktorów, odkrywców - oczywiście związanych z TPU (studiowali tutaj lub pracowali). Generalnie taka pozostałość z dawnych czasów. Nikogo "współczesnego" (znaczy już z czasów po rozpadzie CCCP) nie zauważyłem.

      Usuń

Popular Posts

Krótko :)

 

Tagi

Wydarzenia (12) Tomsk (9) Podróż do Tomska (8) życie (7) Bajkał (5) Wideo (5) Jedzenie (4) Rosja (4) Zima (4) transport (4) minusy (3) Kościół (2) Rowery (2) TPU (2) noc (2) pieniądze (2) Ałtaj (1) C++ (1) Ferie 2014 (1) Kapusta (1) Linux (1) Mecz (1) Podróż (1) Soczi 2014 (1) Sprzedam (1) akademik (1) błoto (1) edukacja (1) sport (1) święta (1)

Info

Aktualnie przebywam w Tomsku na wymianie międzyuczelnianej. Z tego powodu większość świeżych wpisów dotyczy wszystkiego, co związane jest z moim pobytem na Syberii.