Święto utworzenia ChRL

wtorek, 8 października 2013
Pierwszego października 1949. roku powstała Chińska Republika Ludowa (ChRL). Wtedy przypada też ich święto narodowe. Z tej okazji mają wolne cały tydzień (do 7. października). Trzeba przyznać - mają rozmach.
Ze względu na tę okazję wczoraj odbył się koncert w Międzynarodowym Centrum Kultury TPU. Należy dodać, że w Tomsku studiuje multum studentów z Państwa Środka. Przypuszczam, że koncertu z okazji Święta Niepodległości RP 11. listopada nie będzie ;)

 Nie, to nie była defilada, tylko w takiej pozycji ich złapałem. Dowód poniżej:

Chiński zespół tańca nowoczesnego

 Dwie urocze Chinki zaprezentowały ichniejszy tradycyjny taniec.


 Etniczny taniec mongolski.

Dziewczyna grała na flecie poprzecznym (drewnianym!), chłopak z kolei na dziwnym_instrumencie_smyczkowym. Jeśli ktoś wie, co to, to proszę o informację w komentarzu. Jeżeli zdarzyło by się, że flet jednak nie jest fletem - w co wątpię, bo trochę się nasłuchałem w życiu fletu poprzecznego - też proszę o sprostowanie mnie!

 Murzyni - Chińczykom :)



Pośpiewali też troszkę w niezrozumiałym dla mnie, prawdopodobnie chińskim, języku.

 Rosjanki przebrane stylizowane na Japonki śpiewały w obcym mi języku.

Na poważnie też było - gościu zagrał na "fortepianie".

Dziewczyny śpiewały chińskie disco-polo :)

Zespół pop-rockowy w składzie międzynarodowym.

Na koniec wystąpił chórek. Miało być poważnie, ja się śmiałem przez cały występ.
Plakat zachęcający do przyjścia na koncert

Dla wytrwałych na koniec bonus - kompilacja fragmentów występów. Ponad godzinny koncert w około 10 minut :)

2 komentarze :

  1. Dziekuję za wspaniałe relacje , jestem codziennie na blogu.
    Pozdroienia z cieplutkiej złotej Polski .Ewa.

    OdpowiedzUsuń
  2. + Prawie jak nasze out of time! He he.

    OdpowiedzUsuń

Popular Posts

Krótko :)

 

Tagi

Wydarzenia (12) Tomsk (9) Podróż do Tomska (8) życie (7) Bajkał (5) Wideo (5) Jedzenie (4) Rosja (4) Zima (4) transport (4) minusy (3) Kościół (2) Rowery (2) TPU (2) noc (2) pieniądze (2) Ałtaj (1) C++ (1) Ferie 2014 (1) Kapusta (1) Linux (1) Mecz (1) Podróż (1) Soczi 2014 (1) Sprzedam (1) akademik (1) błoto (1) edukacja (1) sport (1) święta (1)

Info

Aktualnie przebywam w Tomsku na wymianie międzyuczelnianej. Z tego powodu większość świeżych wpisów dotyczy wszystkiego, co związane jest z moim pobytem na Syberii.